You Are My Sunshine(你是我的陽光)

2015082223:25

這首歌,在昆山的時候,聽女兒的兩個小孩在唱。
我才真正的去找歌詞,好好了解其中的意思!



https://www.youtube.com/watch?v=K480BTMTpvo&list=PLywRRPdQThhrLJiJ5iiEeAjiBL43xR8Kf&index=10


作詞:Jimmie Davis、Charles Mitchell
作曲:Jimmie Davis、Charles Mitchell

You are my sunshine my only sunshine

You make me happy when skies are gray

You'll never know dear how much I love you

Please don't take my sunshine away


你是我的陽光,我唯一的陽光

當烏雲密佈時你使我快樂

親愛的,你從不明白,我是多麼的愛你

請別帶走我的陽光



The other night dear as I lay sleeping

I dreamed I held you in my arms

When I awoke dear I was mistaken

So I hung my head and cried

又是一個晚上,我漸漸睡去

在夢境我把你擁進懷裡

親愛的,當我醒來,我又弄糟了

我哭泣,我又陷入這感情的難題

You are my sunshine my only sunshine

You make me happy when skies are gray

You'll never know dear how much I love you

Please don't take my sunshine away

你是我的陽光,我唯一的陽光

當天空烏雲密佈時你使我快樂

親愛的,你從不明白,我是多麼愛你

請別帶走我的陽光


You are my sunshine my only sunshine

You make me happy when skies are gray

You'll never know dear how much I love you

Please don't take my sunshine away

你是我的陽光,我唯一的陽光

當烏雲密佈時你使我快樂

親愛的,你從不明白,我是多麼的愛你

請別帶走我的陽光